Legalábbis ezt érzem, amikor ilyen és ehhez hasonló kezdeményezésekről olvasok. Ezek a brandek azért jöttek létre, hogy a szépséget, az önkifejezést, azt, amit nekünk épeknek a smink jelent, megadhassák olyan fogyatékossággal élőknek is, akiknek eddig indokolatlanul nagy kihívás volt, hogy tökéletesen kifessék magukat.

Kohl Kreatives 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kohl Kreatives (@kohlkreatives) által megosztott bejegyzés,

Jótékonysági szervezet, sminkiskola és fogyatékossággal élőknek gyártott, kifejezetten ergonomikus sminkecsetek: ez a Kohl Kreatives, amit a fiatal és elképesztően elszánt Trishna Daswaney alapított. Trishna így nyilatkozott az ötletről egy interjújában

Mindig imádtam sminkelni, mert önbizalmat és extra magabiztosságot adott. Amikor először láttam A nővérem húga című filmet, és benne azt a jelenetet, amikor Kate egy gyönyörű parókában, szuper sminkben végre egészségesnek és élettel telinek érezhette magát, rájöttem, hogy ezt akarom csinálni: a smink örömét akarom megadni azoknak az embereknek, akiknek ez nem adatik meg csak úgy. 

Trishna csupán egy éve alapította a márkát, de már rengeteg vásárlója és rajongója van. Amikor arról kérdezték, ki a Kohl Kreatives célközönsége, nemes egyszerűséggel közölte, hogy mindenki. Mindenki, aki szeretne sminkelni és kényelmes, könnyen használható, vegán ecsetekkel szeretné ezt csinálni. A Kohl Kreatives egyébként rákbetegeket, transzneműeket és fogyatékossággal élőket is támogat, azt vallják ugyanis, hogy a smink szeretete mindenkit összehoz. 

The VampStamp 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The VampStamp® (@the_vampstamp) által megosztott bejegyzés,

Egy kiforrott márka, egy bátor és rettentően elszánt nővel, Veronica Lorenzzel az élén. A híres sztársminkes, aki egyébként a beauty blender egyik feltalálója, éppen az Éhezők viadala forgatásán dolgozott 2013-ban, amikor hideg zuhanyként érte a hír, miszerint gerincvelőtumort diagnosztizáltak nála. A betegség és a műtétei miatt pedig, kis idő múlva már alig érezte a kezeit. 

Nagyon kreatívnak kellett kellett lennünk a forgatáson, mindig rengeteg kelléket használtunk. Egyszer, amikor pecséteket nézegettem, beugrott az ötlet, hogy rá kéne pecsételnem a sminket a szereplők arcára, és akkor minden egyes nap sokkal egyszerűbb dolgom lenne. Így pattant ki a szikra, hogy egy szemhéjtussal ezt simán meg lehetne csinálni. Azonnal belevágtunk a férjemmel

- mondta egy interjúban Veronica. Így született meg a VampStamp márka, ami ma már a szemhéjtuson kívül rengeteg egyéb olyan termékkel várja vásárlóit, amiket mozgáskorlátozottak is tudnak használni. 

Grace 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Grace Beauty (@gracebeautyforall) által megosztott bejegyzés,

A márka, aminek még csak kétezer követője van az Instán, de már most látszik, hogy nagy durranás lesz. A Grace ugyanis annyira új, hogy még piacra sem dobta a termékeit, és egyelőre csak Facebookon és Instagramon kommunikál az egyre növekvő követőbázisával. A nagy érdeklődés pedig nem véletlen, hiszen ők lesznek az elsők, akik fogyatékossággal élők által is könnyen használható, gyönyörű designnal ellátott szempillaspirált dobnak majd piacra a nyáron. Izgalmas vállalkozás, a cél pedig - amit így fogalmaznak meg - nagyon nemes:

Mindenkinek meg kell adni a lehetőséget, hogy szépségápolási termékeket használhasson. Mi pedig azért vagyunk, hogy olyan kiegészítőket, sminkeket gyártsunk, amelyeket fogyatékkal élők is bátran a kezükbe vehetnek. 

A nyitókép forrása: instagram.com/kohlkreatives/