Helyszíni tudósítóm, Okhwa első lendületből három olyan nagy márkát tudott megnevezni, amelyek egész Ázsiában jelen vannak, és amiknek a szépségtermékeit mindenki kajálja. Ezek közül az Innisfree az, ami nekem a legkevésbé hasonlított a K-Beauty sztereotípiára, legalábbis arra, ami az én fejemben létezik. Inkább visszafogott, letisztult csomagolás, természetes hatóanyagok, maszkok, krémek, bőrradírok vannak a brand termékei között.

Az Etude House-nál már elég kettőt kattintani a keresőben, és jönnek a rózsaszín vizek, a házikó alakú sminkpaletták, a fagylalt formájú körömlakkok meg a cica sziluettes szemápoló tapaszok. Én nem azt mondom, hogy ezek nem cukik, de legfeljebb egyet-egyet tudnék elképzelni a sminkes táskámban. Ha ilyen dolgokkal pakolnám tele a fürdőszobát, szerintem rövid időn belül hiperventilálni kezdenék a cukiság-túladagolástól.

etudehouse.jpg

A The Face Shop valahol a kettő között, félúton helyezkedik el, vannak itt visszafogott csomagolású zöldteás krémek, de komplett mackó-borítású sminkszettet is beszerezhet az, akinek arra van gusztusa.

Most, hogy nagyjából elképzeltük a koreai, vagy inkább ázsiai szépségbrandek térképét, tegyük fel a kérdést, ami az első sor óta mindannyiunkban ott motoszkál: tényleg ivarképes életének 75%-át egy papírmaszk alatt tölti egy ottani nő?

Vagy inkább csak a beauty vloggerek akarják elhitetni velünk, hogy Ázsiában nem lehet meglenni arcmaszkok nélkül? Kapaszkodjatok meg: Okhwa szerint a kérdés nincs túlhájpolva!

A mindenféle maszkok, amik be vannak áztatva valamibe, aztán egyesével csomagolva, nagyon menők itt, sokkal menőbbek, mint otthon, ezekből tényleg rengeteget használnak. Ami viszont engem idegesít, hogy nagyon sok az olyan pakolás meg krém, amiben van valami bőrfehérítő összetevő, mert itt azt tartják szépnek, ha a lehető legfehérebb a bőröd

– mondja Okhwa. Miután megállapítottuk, hogy a rózsaszín és habos-babos ázsiai szépségcuccok tényleg léteznek, de azért egy átlag boltban korántsem annyira extrém dolgokat pakolnak a kosarukba a helyi beautyguruk, mint amiket a youtuberek tonnaszámra rendelnek, a barátnőm azért mégis meglepett valamivel.

Ha van extrém vagy fura szépség-kiegészítő, amit itt tényleg használnak, akkor az a szemhéj-matrica. Ez olyasmi, amivel azt a hatást lehet elérni, amit angolul double eyelid-nek neveznek

 – mondja.

A double eyelid, azaz a dupla szemhéj tulajdonképpen nem más, mint az, amikor valakinek nyitott szemmel is látszik a szemhéja – ahogyan az a legtöbb európai ember esetében. Az ázsiaiak szemhéja viszont jellemzően nem látható, amikor nyitva van a szemük, ettől tűnik olyan jellegzetes, mandulavágásúnak a legtöbbjük szeme. A trendek azonban a dupla szemhéjnak kedveznek, mégpedig olyan erősen, hogy nagyon sokan kés alá is fekszenek, csak hogy nyitottabb legyen a tekintetük.

A dupla szemhéj plasztikai műtét itt olyan gyakori és természetes, hogy sokan ezt kapják például ballagási ajándékba. De ha valakinek nem volt ilyen operációja, akkor annak ott a matrica, amit egyszerűen csak a szemére ragaszt.

Oké, azt hiszem, ez a K-beauty mégis meg tud lepni. Ja, és megtanultam értékelni egy olyan dolgot, amit eddig természetesnek vettem – vagyis a szemhéjamat.

Szavazás

Neked bejönnek a K-beauty cuccok?