Az úgynevezett kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) funkció úgy működik, hogy a Facebook az érdeklődési relevanciád alapján feldob az üzenőfaladra  hirdetéseket, és a szelfikamerát használva kvázi élőben „felpróbálhatod” a kínált termékeket. Ha pedig tetszik, amit látsz, azonnal meg is rendelheted egyenesen a Facebook hirdetésből – lassan már tényleg nem lesz miért kimozdulnunk a négy fal közül...
 
A bejelentések szerint már több márkával megállapodott a Facebook – többek között a Michael Kors, a Sephora, a Bobbi Brown és az NYX is teszteli a funkciót. Michael Kors elmondta a BuzzFeednek, hogy a vásárlók ma már sokkal vizuálisabb beállítottságúak, mint korábban, és a személyre szabott, valóban releváns és hasznos hirdetéseké a jövő. A Sephora videójában pedig azt is megmutatják, ami minket igazán érdekel: azt, hogy hogyan működik a technológia sminkek esetében! Kipróbálhatod az összes árnyalatú rúzst, és az élőképnek hála tényleg úgy érezheted, mintha az üzletben állnál egy tükör előtt. Hát nem csodálatos?
 
 
Az online vásárlás tényleg nem volt még ennyire egyszerű – ha a kedvenc márkáid is elkezdik használni ezt a funkciót (és hülyék lennének, ha nem tennék), sokkal nyugodtabban rendelheted meg a kiszemelt új árnyalatot, hiszen már tudni fogod, tényleg jól áll-e vagy sem. Arról mondjuk még nincsenek tapasztalatok, vajon mennyire valósághűek a képen megjelenített árnyalatok, de azért olyan nagy különbség nem lehet. Bevallom, eddig csak idegesítettek a Facebook-hirdetések, de ezt a fejlesztést már nagyon várom.