Magyar 'skinfluencerek', akiktől tényleg hasznos dolgokat tanulhatsz a bőrödről
Az influencerektől már sokak hátán feláll a szőr, és tényleg sok köztük a mindent IS reklámozó, csillivilli kamuvilágukat minden képkockán pénzért mutogató nő (és egyébként férfi is). De - és ez egy nagy de - nem csak ez a típus létezik. Vannak olyanok is, akik szponzorált tartalom helyett értékes információkat osztanak meg egy adott terület termékeinek őszinte tesztelésével. Közülük azokat, akik a bőrápolással foglalkoznak, skinfluencernek, azaz bőrinfluencernek, esetleg bőrfluencernek is nevezhetjük.
Szerencsére ennek a vonalnak nemcsak külföldön, hanem itthon is vannak hiteles képviselői, akikre érdemes felfigyelni. A profiljuk valósághű, hasznos infókat lehet tőlük megtudni a bőrről, annak természetéről, viselkedéséről, ápolásáról. Tesztelnek, keresgélnek, információkat szereznek - aztán megosztják azokat a nagyvilággal. Nincs üres, semmitmondó szelfi, nincs felesleges villantás. Csak valós megoldások, valós bőrproblémákra.
Peonilla, azaz Jaksa Petra
"Tinédzserkoromtól kezdve problémás volt a bőröm, a pattanásokkal való harc pedig arra késztetett, hogy beleássam magam a bőrápolás rejtelmeibe" - meséli Petra, a peonilla.com tulajdonosa, újságíró és lelkes skinfluencer. A célja a blogolással és influencerkedéssel az, hogy minél több embernek felnyissa a szemét a bőrtünetek (például az ekcéma, amivel sokan küzdenek) fontosságára és arra, hogy ezek nem csak esztétikai problémák.
A bőr a legnagyobb szervünk és bizony komolyan kell venni a jelzéseit. Úgy látom, hogy egyre több a tudatos, jól informált ember a bőrápolás terén is, aminek nagyon örülök. Sokan kíváncsiak, utánaolvasnak dolgoknak és kérdeznek is, de azért még van hova fejlődni. Ebben próbálok segíteni.
Petrának alapvetően T-vonalban olajosodásra, pattanásokra és rozaceára hajlamos bőre van, ami ráadásul még érzékeny is, úgyhogy elég sok mindenben van már tapasztalata.
"A célközönségem a hozzám hasonlóan egészségtudatos vagy egészséges életmódra áttérni vágyó fiatal nők, akiknek már nem csak az a fontos, hogy mit visznek be a szervezetükbe (étellel, itallal), hanem az is, hogy mit kennek a bőrükre."
Petra szerint kell még egy kis idő, mire jelentősen átalakulnak majd a vásárlási szokások: "Gyakran sajnos még mindig azt látom, hogy az fontosabb, hogy mi mennyibe kerül, finom-e az illata, vagy mi a trendi, mint az, hogy egészséges-e vagy sem. A blogommal és az Instámmal próbálom felhívni a bőrünk egészségére a figyelmet. Tesztelek, megosztok, infókat gyűjtök, külső-belső tippeket adok. Imádom csinálni."
Djkatybeauty
Katy bőre rosaceára hajlamos, vízhiányos és érzékeny, így elsősorban a hozzá hasonlóknak szeretne segíteni a blogjának bőrápolással kapcsolatos részével. A sminktermékek viszont univerzális terepet jelentenek neki, mindenféle korú és bőrtípusú fiúkhoz és lányokhoz szól a videóiban.
Szerinte sem egyszerű kérdés a bőrápolás, és ő is igyekszik a vásárlói tudatosságot növelni:
Sajnos a legtöbben nem foglalkoznak elég behatóan a bőrükkel, és hisznek a reklámokban hallottaknak, így sokszor az adott termék még tovább ront a fennálló alapproblémájukon. De azért kezdenek képben lenni a fogyasztók ezen a téren is, ami jól látszik például a Krémmánián írt véleményekből is.
Katy is azzal foglalatoskodik, hogy informálódik, és megosztja a legfontosabb, bőr-és szépségápolással kapcsolatos tapasztalatait.
“Az összetevők ismerete és elemzése nagyon fontos dolog, valóban érdemes utánajárni mindennek, hiszen az adott divathóbortok miatt ellenségnek kikiáltott összetevők nem feltétlenül kerülendők, sőt, néhány esetben akár a hasznunkra is válhatnak."
Katy szerint nem feltétlenül jó az, ami natúrkozmetikum, és nem feltétlenül rossz valami csupán attól, hogy szilikont tartalmaz. A tudatosság terjesztése a fő célja, elmondása szerint mára már rengeteg remek forrás áll rendelkezésére ebben a témában.
Elsősorban a közösség a mozgatórugóm, valamint az, hogy az általam előállított tartalmak segítségére lehetnek másoknak. Ezáltal egy, a hétköznapjaimnak egyébként is részét képező tevékenység sokkal többé válhat.