Lil Miquela egy brazil-amerikai Instagram influenszer, majdnem másfél millió követővel, dizájner ruhákkal, és kifejezetten jó stílusérzékkel. Ahogy elkezdtem végiggörgetni az oldalán, éreztem, hogy valami nem stimmel, de nem igazán tudtam megmondani, mi az - aztán amikor rákattintottam egy képére, rájöttem: Lil Miquela valójában nem is létezik, csak egy számítógépes alak, akit mindig más háttér elé rajzolnak, más ruhában.

Persze ez egyáltalán nem olyan egyértelmű, mint amilyennek tűnik. A grafikája ugyanis majdnem tökéletes: kicsit a Simsre hajaz, de épp csak annyira, hogy elsőre fel se tűnjön, nem egy igazi lány képeit nézegeti az ember. Egy idő után azért látszik, hogy a hölgy mindig ugyanazzal a hajjal és ugyanolyan sminkkel pózol, és egyébként ha már rájöttünk a turpisságra, teljesen egyértelmű, de le a kalappal az előtt, aki ezt a profilt működteti.

 

*~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) által megosztott bejegyzés,

Akiről egyébként egy jó darabig semmit nem lehetett tudni, de mára már kiderült, hogy ki követte el az egyébként anyagilag is biztosan szép összeget hozó vállalkozást: Trevor McFedries és Sara Decou nevéhez fűződik a robotlány, akik egy digitális művészeti projektként vágtak bele a programozásba. Lil Miquela 2016-ban kezdett Instagramon, és idén áprilisban lépte át az egymilliós követőbázist.

 

*~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) által megosztott bejegyzés,

Érdekes egyébként, hogy rengetegen nem jönnek rá arra, hogy a profil nem egy valódi lányhoz tartozik, és Lil Miquela nem hordja valójában a dizájner cuccait, nem sütkérezik a medenceparton, és nem jár a legmenőbb Los Angeles-i klubokba. A kommentek jó részéből az derül ki, hogy mindenki csak egy pillantást vet a fotóra, lájkolja, hozzászól, és már megy is tovább. Annak ellenére egyébként, hogy a "hölgy" bemutatkozásában is ott van: 19/LA/Robot.

 

*~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) által megosztott bejegyzés,

Az, hogy ez a programozott szépség ilyen sikereket tudott elérni, egy szép szociálpszichológiai kutatás tárgya lehetne: végül is sokkal ő sem hamisabb, mint azok a fotók, amiket a többi influenszer komponál meg magának. Csak annyi a különbség, hogy ő tényleg nem létezik.