Tényleg hiánycikk?

Mindig legyél résen, ha azt látod, hogy valamiről azt írják: “majdnem elfogyott”. Ez legtöbb esetben csak pszichológiai nyomás a vevőre, aki ha nem is biztos benne, hogy szeretne egy terméket, ennek hatására már nem is azzal foglalkozik, hogy szeretné-e, hanem elhatalmasodik rajta a pánik, hogy lemarad róla. Pedig általában ez csak olcsó trükk, amivel be akarnak húzni a csőbe.

Úgyhogy, ha jót akarsz magadnak, akkor gyorsan kilépsz az oldalról mielőtt rendelnél, és csak pár óra, esetleg nap múlva mész vissza rá. Nagy valószínűség szerint akkor is azt fogod látni, hogy már csak pár darab van az adott termékből.

Eddigre pedig már el tudod dönteni, hogy tényleg szükséged van-e rá. Zárójeles zárójel nélküli rész: ide tartoznak az olyan üzenetek is, mikor azt írják egy-egy terméknél, hogy rajtad kívül még hányan nézik ugyanazt. Ezzel is azt az érzetet akarják benned kelteni, hogy lemaradhatsz róla.

Kamuszagú leárazások

Pont úgy, ahogy a valódi boltokban, a webshopokban is trükköznek a leárazásokkal. Nagyon sokszor futhatsz bele hihetetlennek tűnő árcsökkenésekbe, amik, mint a személyes vásárlás esetén, itt is félrevezetőek lehetnek. Nagy előny szerencsére, hogy neten egyrészt léteznek árkövető kiegészítők, így ezekkel tudod csekkolni, hogy egy adott bolt termékeinek az ára hogyan csökkent (mert valóban lehet, hogy 50 dollárról 25-re értékeltek le valamit, de nem kizárt, hogy ez egy hosszabb folyamat eredménye, és nem most hirtelen adnak ekkora kedvezmény). Valamint számos árösszehasonlító oldal is van, ahol le tudod ellenőrizni, hogy mennyire reális az, amiért az általad kinézett terméket árulják.

Az apró betűs rész

Jó eséllyel, ha online vásárolsz, akkor megadod a boltnak az e-mailcímed is. És arra is nagy az esély, hogy elfelejted bepipálni, hogy nem kérsz hírlevelet. Így pedig folyamatosan kapod majd a leveleket az új termékekről, exkluzív leárazásokról, ingyenes szállításokról. Habár az ilyeneknek valóban van létjogosultságuk, hiszen néha tényleg hasznos kuponok is érkezhetnek a fiókodba, nagyon fontos, hogy ha nem olvasatlanul törlöd a levelet, akkor nagyon nagyon alaposan olvasd el az apró betűs részt, mert általában nagyon is fontos infó az, amit ott találhatsz.

online shopping bent.jpg

Figyeld a véleményeket!

Habár sokat segíthet a válogatásban, ha a termékeknél láthatod, hogy mások hány csillagot adtak rá, milyen véleményt írtak róla, ezeknek sem szabad gondolkodás nélkül bedőlni. Egyrészt nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni abból, ha egy terméknél mondjuk csak hárman adtak csillagot (még akkor sem lehet ezt reprezentatívnak nevezni, ha mindegyikük maximális pontot adott, sőt!), valamint vannak boltok, ahol teljesen semmitmondó üzeneteket használnak az elcsábításodra. Például egy-egy terméknél ilyen kijelentéseket írnak: “Kata Békéscsabáról épp most vett egyet ebből” - ez pedig ha jobban megfigyeled, valójában semmit nem mond azon kívül, hogy a világon van más is, aki pénzt adott erre a termékre. De attól, hogy más is vásárolt, még nem biztos, hogy jó is.

Ingyenes szállítás

Aki már vásárolt online tudja, az egyik legrosszabb pillanat az, mikor a fizetéskor hirtelen egy látható összeggel magasabb lesz a végösszeg a szállítási díj miatt. Sok webshop pedig ezzel trükközik, hiszen hatalmas betűkkel azt ígéri neked, hogy ingyen szállít. Sokszor csak ha az apró betűs részhez fordulsz, derül ki számodra, hogy az nem úgy van ám!

Ha valahol ingyenes szállítást ígérnek kétszer is nézd meg, jól olvasod-e, mert az ilyesmit is általában valamihez kötik. Lehet az a szállítási cím közelsége a bolthoz, kötelező hírlevél feliratkozás, minimum vásárlási összeg, havi díj fizetés stb.

Azt pedig, hogy tényleg ingyenes-e a szállítás, vagy inkább milyen feltételekkel ingyenes, azért is a kosarad összeállítása előtt csekkold, mert  csak akkor tudod eldönteni, hogy akarsz-e náluk vásárolni, ha minden infó a birtokodban van Jó eséllyel, ha csak a fizetéskor derül ki, hogy még plusz egy ezres a szállítás, akkor már nem fogod visszamondani a rendelést, viszont rosszabbul érzed majd magad tőle.

Megtanulják, mit szeretnél

Biztos te is napi szinten futsz bele abba, hogy pont olyan hirdetések jönnek veled szembe, amilyen dolgokra vágysz. Nyilván ez sem véletlen, és nem feltétlenül az áll a háttérben, hogy a telefonod lehallgat. Sokkal inkább sajnos az a helyzet, hogy te magad adod ki néha tudatosan, máskor tudattalanul az adataidat, vágyaidat. Hiszen ma már a boltoknak számtalan lehetőségük van arra, hogy kövessék, mire keresel rá, mit vettél, hol és mit nézegetsz, ami alapján pedig becéloznak a hirdetésükkel. 

Nem felejtettél el valamit?

És akkor ott vannak azok kis felugró üzenetek a vásárlásod végén. Ezek pont olyanok, mint a legfinomabb csokik az élelmiszerboltok kasszájánál. Csak ebben az esetben a fizetésed utolsó pillanataiban ugrik fel egy kis üzenet, hogy esetleg nem maradt-e ki ez, az, amaz a kosaradból, ami persze nyilván nem maradt ki belőle, de tuti úgy érzed magad tőle, mintha mégis hiányozna.