Szeptember 30-án az Egyesül Államokban titokzatos szépségipari bennfentesek bemutattak egy új sminkmárkát, ami azzal a nem titkolt szándékkal érkezett a piacra, hogy a vásárlóit arra buzdítsa: november 3-án szavazzák ki Trumpot a Fehér Házból. A Biden névre keresztelt brandről annyit lehetett tudni, hogy nincs közvetlen köze Trump legesélyesebb kihívójához, Joe Bidenhez, noha a Fashionista szerint ő is elismeréséről biztosította a márkát.

A Biden Beauty elindulásakor a nevüket elhallgató influenszerek bejelentették, hogy a profit 100%-át a Demokrata Párt, illetve a Biden-Harris kampány támogatására fogják fordítani, ami azért elég komoly támogatást jelent a mellé, hogy a termékeik maguk is beillenek gerillamarketingnek.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Very Good Left (@verygoodleft) által megosztott bejegyzés,

A márka piacra dobta már a Biden Beat névre keresztelt beauty blendert, amelynek ára 20,20 dollár – a választás éve, ugyebár. Árulnak ezenkívül pulóvereket, kitűzőket és táskákat is, amiken Biden neve és az „America is Beautiful”, vagyis „Amerika gyönyörű “ felirat látható, de várhatóan további beauty termékekkel is előrukkolnak majd.

„A szépség mindig is eredendően politikai volt" – nyilatkozta akkor a márka szóvivője.

Az idők kezdetétől fogva a szépítkezés minden ember számára egyfajta dacos, ellenálló cselekvés volt. Izgatottan küldjük most azt az üzenetet, hogy ezt az országot csak népének rendkívüli sokfélesége teszi hatalmassá. Reméljük, hogy az élet minden területének minden alulreprezentált hangja úgy érzi, hogy szívesen látjuk itt. A szépség képes egyesíteni, és a Biden Beauty célja, hogy mindenki képviselete legyen. Reméljük, hogy ezektől a termékektől a választópolgárok erőteljesebbnek és kevésbé magányosnak érzik magukat.

A hangzatos és érzelmes gondolatok mellett a Z-generációt megcélzó és főleg a közösségi médiát használó márka azért készült néhány olyan mondattal is, mint hogy: „Töröljük el végleg a (narancs)sárgaságot, ennek az egyetlen módja a színkorrekció – kékkel”, utalva ezzel a demokrata pártot hagyományosan jelképező kék színre, és a narancsra, ami…hát, Trump feje. Aucs.

Lehull a lepel

A Biden Beauty már a debütálásakor bejelentette, hogy egy ponton előlépnek az alkotói, és időközben ez meg is történt: a márkát a The Very Good Left nevű, közepesen ismert weboldal indította el, amely 11,5 ezer követővel bíró Instáján azt írja magáról, hogy „maszkulin-identitású beauty tippeket, gyakorlati útmutatókat,  személyes esszéket és sztárinterjúkat” szállít olvasóinak, miközben „újradefiniálja a férfiasságot”.

Azért tettük, mert Amerika gyönyörű és mindig gyönyörű is volt, de ahhoz, hogy ez így maradjon, szükségünk van arra, hogy TE is szavazz, és KÉKKEL szavazz!

Milliók hallották üzenetünket. De ez soha nem a sminkszivacsról vagy egy árucikkről szólt.

Ez egy MOZGALOM, és még csak most kezdődik. Menj. El. Szavazni. Novemberben. És figyelj, mert még hallasz rólunk.

Számítunk rád.

 – írták a verygoodleft.com oldalon, ahol a márka végül leleplezte saját magát.

A húzás persze marketingfogásnak sem volt utolsó, hiszen a Biden Beautyról az amerikai Elle, a Fashionista, az Insider és a People magazin is írtak, hogy csak néhány nagy lapot említsünk, de azért ilyen megosztó témában állást foglalni pr szempontból nem a legbiztonságosabb lépés. Nem véletlen, hogy a legtöbb nagy márka tartózkodik is tőle, Magyarországon pedig nem is láttunk még hasonlót sem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Very Good Left (@verygoodleft) által megosztott bejegyzés,

Pedig én örülnék, ha itthon is többen mernék hangoztatni a politikai véleményüket, legyen szó brandekről vagy hírességekről. Elvégre az, hogy van véleményünk és el is merjük mondani, nem valami ördögtől való gondolat, ami aztán a követőink felét elidegeníti vagy éppen bebetonozza, hanem a politikai vitakultúra része, ami nélkül nem működhet demokrácia. Szerintem.