Akármilyen hihetetlen, az egész sztori a Paramount Pictures-nél kezdődik: júniusban a filmstúdió ugyanis bejelentette, hogy 33 év után folytatódik 1986 sikerfilmje, a Top Gun, amelyben Tom Cruise, Kelly McGillis, Val Kilmer és Meg Ryan is szerepelt anno. Meg persze még egy hatalmas sztár: a pilóta napszemcsi. És ez a folytatásban sem lesz másképp.

Ha nem hiszed, járj utána: a Top Gun 2 előzetese tele van tömve a híres aviator, azaz pilóta típusú napszemüvegekkel. Meg persze, Tom Cruise-zal is, szerencsére. Nem véletlen, hogy ez a stílus megmarad a második részre is, hiszen el tudnál képzelni üldözős-fegyveres-repülős jeleneteket enélkül? Én nem nagyon, de szerencsére nem is kell. 

A divat pedig, mint azt már régóta tudjuk, a körülöttünk lévő dolgokból inspirálódik. Vagy az utcáról szerez ihletet, vagy egy aktuálisan felkapott jelenséget másol, vagy – mint most is – egy filmes karakter stílusát kebelezi be. 

A Vogue szerint nagy valószínűséggel a Top Gun folytatásának híréből szedhette az ötletet Heidi Slimane, a Celine nevű márka kreatív igazgatója is: a 2019-es női őszi/téli, és a 2020-as férfi tavaszi/nyári kollekció minden egyes darabját pilótaszemüveggel társította a kifutón. Tehát összesen 110-féle szettet dobott fel ezzel a kiegészítővel, ami egy dolgot biztosan sugall: itt az ideje előszedni a pilótát a fiókból!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CELINE (@celine) által megosztott bejegyzés,

Ám nemcsak a Celine használja ezt a formát: a Gucci, a Le Specks, a Chloé, a Prada, és természetesen a Ray-Ban is újragondolta az aviator-lookot. És bár ez most újdonságnak tűnik, szerintem a pilótaszemüveg soha nem is ment ki igazán a divatból. De akármi is az igazság, bárki ihletett bárkit, a fő, hogy most visszatért, itt van, újra hódít. És mindenkiből képes egy perc alatt popsztárt csinálni.