Félresikerült egy amerikai ruhamárka online zaklatás elleni kampánya, most mindenki azt hiszi, utálják a plus size nőket
A Revolve jóhiszeműen belekezdett egy online zaklatás elleni kampányba, amelyben olyan rágalmakat nyomtattak pólókra, amelyeket sikeres, mégis zaklatás áldozataivá vált hírességek kaptak korábban. Az első pólóra az a felirat került, hogy "A kövérség nem gyönyörű, hanem egy kifogás" - a Revolve-ot pedig azonnal szétszedték miatta Instagramon.
Az elképzelés nagyon szép volt: a Revolve az LPA vállalaton keresztül együttműködésbe kezdett öt hírességgel (Lena Dunhammel, Emily Ratajkowskival, Cara Delevingne-nel, Suki Waterhouse-zal és Paloma Elsesserrel), hogy felhívja a figyelmet az online zaklatás szörnyű következményeire. A sztároknak olyan zaklató üzeneteket kellett hozniuk az asztalhoz, amelyeket ők kaptak, és amelyek nagyon szíven ütötték őket. A Revolve ezután pólókra és pulcsikra nyomtatta az idézeteket, hogy így hívják fel a figyelmet a projektre. A cél egyértelműen a zaklatásellenesség volt, és a pólók eladásának bevételéből egy lányok kreativitását és önkifejezését támogató szervezetet, a Girls Write Now-ot támogatták volna.
Csakhogy a Revolve néhány nappal előbb hozta nyilvánosságra a kampányt a tervezettnél, és csak egy pólót rakott ki Instagramra, az "A kövérség nem gyönyörű, hanem egy kifogás." felirattal, mindenféle magyarázat nélkül. Ráadásul a modell is egy fehér, magas, vékony és gyönyörű lány lett, így az egyébként szintén célként kitűzött diverzitás támogatását sem sikerült megugrani.
LOLLLLL @REVOLVE y’all are a mess. pic.twitter.com/CrzOkd5oE4
— Tess Holliday 🥀 (@Tess_Holliday) 2018. szeptember 12.
Instagramon szétszedték a Revolve-ot, mert nem tudták, miről van szó, és az indulatok akkor sem csillapodtak, amikor kiderült, hogy a szándék jó volt, csak a megvalósítás nem. Tess Holiday, az egyik legmnenőbb plus-size modell jelenleg, rögtön a nemtetszését fejezte ki, ahogy sok más aktivista is. Lena Dunham pedig azonnal kihátrált az együttműködésből, mondván, nem úgy jött le a dolog, ahogy ő azt elképzelte, ráadásul a modell sem tetszik neki. Persze azóta a Revolve is elnézést kért, és utalt is egy szép összeget az alapítvány számlájára, valamint megígérte, hogy elkaszálja a kollekciót.
Jó lenne már végre egy olyan kampányt látni a divatvilágban, ahol tényleg hétköznapi lányok a modellek, és nem zörgő csontú, elérhetetlenül vékony csajok, vagy a már orvosi kategóriába tartozó, borzasztó túlsúllyal rendelkező hölgyek reklámozzák a ruhákat. Szerintem ez lenne a legnagyobb lázadás, és ez hívná fel a legjobban a figyelmet arra is, hogy nem kéne bántani az embereket a méreteik miatt: el kéne végre felejteni a végleteket, és eljutni az egészséges középúthoz.
Főkép: Revolve / Twitter